.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری مراسم پاسداشت روز جهانی بیماران تالاسمی درشهر ساحلی چالوس

شمال نیوز: شهرساحلی و گردشگری چالوس با دارابودن افراد نیکوکار و خیر اندیش در غرب استان مازندران ،به ویژه در بخش حمایت از بیماران تالاسمی زبانزد عام و خاص در سطح کشور پهناوراست .بی تردید وجود بیماران تالاسمی در این نقطه زیبا از مازندران سر سبز ،همت واراده پولادین دستان پر مهر وعطوفت انسان‌های نیک اندیش این دیار را واداشت تا به بهترین نحو ،روزجهانی این عزیزان را گرامی دارند تا بلکه با روحیه ای بشاش به زندگی خویش ادامه دهند ؛زیراکه از گذشته های دور گفته اند :تا شقایق هست زندگی باید کرد !....

 

 

آری آنچه در پی خواهد امد ماحصل گزارشی موجز ومختصر از مراسم باشکوه پاسداشت روز جهانی بیماران تالاسمی وتجلیل از انسان‌های نیکوکار که از دل وجان در این راه گام برداشته تا بلکه لحظاتی شادو به یاد ماندنی بر لب بیماران تالاسمی شهرستان چالوس نقش ببندد.در ابتدای این مراسم به یاد ماندنی مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چالوس بیان داشت :۱۸ اردیبهشت بنام روز جهانی تالاسمی نامگذاری شده است وهر ساله سازمان جهانی تالاسمی برای جلب افکار عمومی و باتوجه به مسایل ومشکلات این بیماران شعاری رادر نظر میگیرند که شعار امسال «آگاه باشید به اشتراک بگذارید ومراقبت کنید »،تقویت آموزش برای مراقبت از تالاسمی .

 

دکتر حدیث گردکلی تصریح کرد :هدف از نامگذاری این روز به نام این بیماری توجه بیشتر مسئولین  و مردم به مسئله تالاسمی است .

 

وی افزود :فراهم کردن امکانات درمانی مطابق با استانداردی جهانی و دستیابی به خون سالم و کافی برای همه بیماران تالاسمی و عدم تولد بیمار تالاسمی در کشور از اهداف مهم و سازنده است .

 

 

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چالوس اظهار داشت :همانطور که میدانیم بیماران تالاسمی شایع ترین بیماری ژنتیک ایران است ودراستانهای شمالی کشور به هزینه های سنگین ودرمان بدنبال دارد .

 

دکتر گردکلی یاداورشد :لزوم حمایت اجتماعی از این بیماران مسئله مهم دیگری است که باید به آن توجه بیشتری شود .

 

وی خاطرنشان ساخت :طرح غربالگری در کشور ما از سال ۷۶ شروع شده و به تناسب در استان مازندران و شهرستان چالوس اجراشده است .

 

دکتر حدیث گردکلی افزود :تعداد بیماران در سال ۱۴۰۱ پنجاه نفر بوده و‌تعداد زوجهای مینور ‌پرخطر ۳۲زوج وتعداد داوطلبین ازدواج مراجعه کننده به آزمایشگاه در سال ۱۴۰۱ هزاروپانصدوسی ‌هشت  نفر وتعداد زنان باردار یک مورد که با آزمایش انجام شده ‌وجنین  طی بررسی به عمل امده سالم می باشد  ،که خوشبختانه از سال ۸۸ هیچ مورد جدید تولد نوزاد تالاسمی نداشتیم .دکتر گردکلی در خاتمه گفت :از خیرین محترم جناب آقای تیزرو و آقای دیلمی ،واز همکاری خانم سروج واقای رستمی وهمچنین از مجموعه تالار امیر بخاطر همراهیشان تشکر می کنم .

 

در ادامه این مراسم دکتر محمود نظمی بیان داشت :تلاش و مجاهدت افراد نیکوکار در زمینه حمایت از بیماران تالاسمی ،قابل توصیف نیست زیراکه آنها انسان‌های کامل روی زمین بشمار می اید .

 

وی ادامه داد:باید سعی وافر داشته باشیم تا دریچه و روزنه ای بر درون خود باز کنیم تا الطاف الهی شامل حال ما شود واین امر فقط با حمایت جدی از بیماران تالاسمی در سطح جامعه محقق می شود.

 

دکتر محمود نظمی تاکیدداشت :بیماران تالاسمی باید توصیه پزشک و درمان را بطور مستمر ادامه دهند تا وقفه ای در روند درمان شان ایجاد نشود.

 

گفتنی است در این مراسم جمشید رستمی (رییس انجمن بیماران تالاسمی شهرستان چالوس )با قرائت دل نوشته های خود دز زمینه بیماران تالاسمی ،حال وهوای خاصی به مراسم بخشید .

 

 

شایان ذکراست در این مراسم باشکوه پرشور از زحمات و ‌تلاش مستمر حامیان  بیماران تالاسمی شهرستان چالوس با اهدای لوح تقدیر تجلیل و قدردانی شد .

 

همچنین بخش اعظمی از هزینه های مراسم پاسداشت روز جهانی تالاسمی را حاج اسماعیل تیزرو (نیکوکار وخیر چالوسی )برعهده گرفته بود .

 

لازم به توضیح است اجرای برنامه متنوع وشاد همراه با توزیع هدایای نقدی به بیماران تالاسمی گوشه ای از این مراسم به یاد ماندنی بود.

 

فرماندارشهرستان چالوس با اشاره به انجام عمل نیک در سطح جامعه بیان کرد :برخی از اقدامات خیر خواهانه ‌اعمال نیک در سطح جامعه به نگاه انسانی معطوف می شود .دکتر علی قاسمی تصریح کرد :کارخیر ونیک یک ارزش جهان شمول بشمار می اید .

 

وی ادامه داد : ارزش و کارهای ماندگار و خیرخواهانه حدومرز نمی شناسد .

 

فرماندار شهرستان چالوس در خاتمه افزود :باید در حوزه پیشگیری از بیماران تالاسمی نهایت دقت عمل را داشته باشیم تا شاهد تولد نوزاد مبتلا به این بیماری در سطح جامعه نباشیم .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.